Informacja o Urzędzie Gminy Przytoczna - tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)

Urząd Gminy Przytoczna
Urząd Gminy Przytoczna, zwany dalej Urzędem, znajduje się przy ulicy Rokitniańskiej 4 w Przytocznej.

Za pracę Urzędu odpowiedzialny jest Wójt.
Wójt przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godziny 13.00 do godziny 16.00.
Kontakt z Urzędem Gminy Przytoczna
Wszystkie potrzebne informacje uzyskasz pod numerem telefonu (95) 74 94 310.
Możesz także napisać e-mail na adres: ug@przytoczna.pl
Urząd Gminy Przytoczna jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach:
1. poniedziałek, wtorek, czwartek od godziny 7.30 do godziny 15.30.
2. środa od godziny 7.30 do godziny 17.00
3. piątek od godziny 7.30 do 14.00
W soboty i w niedzielę Urząd Gminy Przytoczna jest nieczynny.
Dostępność budynku
Urząd Gminy Przytoczna posiada 2 wejścia.
Wejście B (główne) znajduje się od strony parkingu.
Do wejścia prowadzą nieoznakowane schody z poręczami po obu stronach.
Schody posiadają zmienną strukturę na krańcach stopni (rowki antypoślizgowe).
Drzwi wejściowe są szerokie, w połowie przeszkolone. Szklane elementy drzwi zostały oznaczone kontrastowo za pomocą naklejki „ciągnąć”.
Przy drzwiach znajduje się informacja o instalacji przyzywowej ze strzałką.
Na ścianie budynku Urzędu od strony wyznaczonego miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych znajduje się dzwonek przyzywowy.
Za pomocą dzwonka osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skontaktować się z sekretariatem.
Dzwonek znajduje się przy wejściu B do Urzędu Gminy Przytoczna.

Wejście A od strony parkingu zostało wyposażone w podjazd dla wózków inwalidzkich. Podjazd wykonany jest z kostki brukowej, zastał wyposażony w poręcz po obu stronach. Podjazd nie został oznaczony kontrastowo.
Wejście A do Urzędu wyposażone jest także w schody z poręczami po obu stronach.
Schody wykonane są z kostki brukowej. Nie zostały oznaczone kontrastowo. Drzwi wejściowe są szerokie, w połowie przeszkolone. Szklane elementy drzwi nie zostały oznaczone
Kontrastowo.

Budynek Urzędu jest piętrowy. W budynku nie ma windy.
Osoby z niepełnosprawnością ruchową lub poruszające się na wózkach inwalidzkich mają utrudniony dostęp do pomieszczeń na pierwszym piętrze.
Sekretariat znajduje się na I piętrze.
Schody w Urzędzie Gminy posiadają zmienna fakturę na krańcach stopni.
Zastosowano listwy antypoślizgowe.
Schody posiadają poręcz po lewej stronie oraz zostały oznaczone kontrastowo.

W budynku Urzędu znajduje się 2 pętle indukcyjne do wspomagania osób z niepełnosprawnością słuchu.
Przed budynkiem Urzędu znajduje się oznakowany parking dla pracowników i interesantów.
Powierzchnia parkingu wykonana jest z kostki brukowej.
Wyznaczone zostały miejsca postojowej.
Wyznaczone jest także jedno miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej. Miejsce to oznaczono znakiem poziomowym i pionowym.

Jak załatwić sprawę w Urzędzie Gminy Przytoczna?
Żeby załatwić sprawę w Urzędzie możesz:
1. Napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres:
Urząd Gminy Przytoczna
Ulica Rokitniańska 4
66-340 Przytoczna
2. Przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy.
3. Przynieść stosowne pismo do sekretariatu.
4. Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy ug@przytoczna.pl
5. Zadzwonić pod numer telefonu (95) 74 94 310.
6. Wysłać faks pod numer telefonu (95) 7489113.
Pracownicy Urzędu pomogą załatwić Twoją sprawę bez względu na sposób kontaktu wybrany przez Ciebie.
Poinformuj nas o najlepszej dla Ciebie formie komunikowania się dla załatwienia Twojej sprawy.
My dołożymy starań, aby Twoją sprawę załatwić jak najszybciej.
Pies przewodnik
Jeśli przy poruszaniu się pomaga Ci pies przewodnik, oczywiście możesz z nim przyjść do Urzędu Gminy Przytoczna.
Czym zajmuje się Urząd Gminy Przytoczna?
W Urzędzie załatwisz sprawy dotyczące:
1. zameldowania;
2. prowadzenia własnej działalności gospodarczej;
3. dowodu osobistego;
4. urodzenia się dziecka;
5. otrzymania dokumentów, takich jak akt zgonu czy akt urodzenia;
6. podatków i opłat lokalnych;
7. pozwolenia na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się także:
1. drogami gminnymi,
2. chodnikami czy też gminnymi ścieżkami rowerowymi,
3. oświetleniem ulic,
4. siecią wodociągową i kanalizacją,
5. remontem gminnych budynków,
6. prowadzeniem instytucji kultury,
7. ochroną środowiska,
8. utrzymaniem czystości i porządku,
9. budżetem gminy,
10. organizacją różnych wyborów, na przykład na Prezydenta kraju,
11. zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
12. organizacją wydarzeń kulturalnych,
13. planowaniem przestrzeni w gminie,
14. promocją gminy,
15. planowaniem przestrzeni w gminie,
16. zapewnieniem zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy,
17. rozpatrywaniem wniosków o wypłatę dodatku osłonowego i dodatku węglowego.
Oficjalna strona Urzędu Gminy Przytoczna
Oficjalną stroną internetową Gminy Przytoczna jest strona dostępna pod adresem https://przytoczna.pl/
Gmina posiada także Biuletyn Informacji Publicznej dostępny pod adresem: https://bip.przytoczna.pl/